Publikáció - Ez mostmár örökké jó lesz egy darabig.

Ez mostmár örökké jó lesz egy darabig.


....ez az a szindróma amikor már azt szoktuk mondani, hogy tele van a padlás ígéretekkel.

Nyugati nagyvállalatok egyik kitörési pontja, amikor Õk "lapos tetõs házakat építettek" és nem engedték be házukba a sokszor megismétlõdõ, - Holnaptól már más lesz, ígérem kijavítom. típusú fogadalmakat. Kiírták nagybetûvel a kapura, "NINCS PADLÁS!".

A feltörekvõk a rossz minõséget és a nem kiszámítható gyártókat meghagyták a piactársaknak, hogy evvel is nagyobb versenyhelyzetet alakítsanak ki maguknak. Bizalmasan kezelték nevüket akadályként állították õket versenytársaiknak a pályára.

Õk ma a multinacionális nagy vállalatok. 

A Forma-1 jó példa. Alonso nem nyerhetne versenyt a Ferrari-val ha nem állna mögötte a csapata. Átvetítve ez a te vállalatod és kollektívád.... Továbbá nem nyerhetné meg egy középkategóriás gumiabronccsal....és Õ a te beszállítód. 
A régi elemzések szerint ez a verseny sikerét az autókonstrukció 29%, a motor 31%, és a gumiabroncs 40%-ban befolyásolta. (hûha) 

A multi vállalatok nagyobb operatív csoporttal és jól felépített posztokkal, ezen belül szakosított beszerzõkkel látják el a feladataikat. Õk alaposak, jól kérdezõk és nem csak szakmailag vizsgálják, hanem folyamataikat is ellenõrzik, a hozzájuk érkezõ terméket és szolgáltatást kínálókat.
A következõ lépcsõ amikor beszerzési osztályon, egy nagyon leterhelt kollegával találkozunk, szakmailag csak az általános sablonokkal kérdezi meg látogatóját, nem ellenõrzi beszállítója valódiságát, a termék azonosságot, csak árat vizsgál és megérzésre alapozza döntését, egy dolog érdekli kevesebb baja lesz-e az új gyártóval. Nehezen határozza el magát, fél a döntésétõl.
A további fok amikor a beszerzést a vállalkozás tulajdonosa vagy bizalmi embere végzi. Dobozokat ad át, mérgesen gondol rá, milyen sokba kerül és egyébként is milyen felesleges mert úgy is kidobják. Nem érdekli ki vagyok addig még jobb árat nem hallott az elõzõtõl, és/vagy nem lett már elege a folyamatos problémákkal küszködõ beszállítójától. Általánosságban ez a pont amikor váltanak, szinte soha nincs máskor fókuszban a csomagolóanyag.

Ami megkülönbözteti a dobozgyártás iparában a szereplõket:

Elsõsorban, hogy vannak a gyártók és akik csak mondják magukról, hogy azok!

Fontos különbség mert a haszonkulcs ha többször ismétlõdik az logikus h többért vásárolunk. Nem elég, hogy a beszállítónknál gépeket látunk a csarnokban, a saját termékünk gyártását kell bemutatniuk az alapanyag megérkezésétõl a termék készre jelentéséig. 

Vállalatpolitikai és/vagy technológiai hiányosságok befolyással vannak közvetve az Önök vállalatára és közvetlenül az Önök termékeire. 

A "változók": 

-Alapanyag minõség,
-Nyomtatási pontosság, kontúrosság és színhelyesség,
-Stabil ragasztás a dobozokon,
-Mennyiségi egyezõség,
-Árucsomagolás milyensége és beazonosíthatósága,
-Szállítási határidõk betartása,
-Áruszállító jármûvek esztétikai és mûszaki megfelelõsége. 
-Árajánlati határidõk,
-Telefon visszahívások,
-Levél üzenetek lereagálása, tartalomban és idõben.
-Képviselõk felkészültsége, hitelessége, modorossága, ápoltsága,
-Stb.

Az árak mindenhol úgy kalkulálódnak, hogy a fent felsoroltak azok hiánytalanul részei a terméknek. Ha valamelyik is hiányzik akkor már két különbözõ termékrõl és árról beszélünk. 
Ezek mind általános és normális elvárások az önök igényei és a csomagolóanyag gyártók jól felfogott érdekei szerint. (hûha)







www.hirosdoboz.hu   contact@hirosdoboz.hu   2012 All Rights Reserved