Publikáció - A legolcsóbb doboz gyártóval dolgozok!

A legolcsóbb doboz gyártóval dolgozok!

A mamám ezt úgy hívta, hogy "olcsó húsnak, híg a leve". 

Visszaköszöntöt ez már mindannyiunk életébe valahol, vettünk már "olyannak tûnõ tárgyat" lehetett ez a mûszaki cikkeken át az élelmiszer csodákig az a nagy csalódás.                                                                    

Egy terméknek nem attól térhet el, akár nagy különbséggel is az ára mert többet akar keresni az egyik-másik gyártó. A versenyszférában úgy gondolom mindenkinek illik ismerni saját piacát és annak etikáját. 

Elõforduló két legáltalánosabb ok az árak egyensúlytalanságában:

-Nem arra a minõségre kaptuk az ajánlatot, mint az átadott minta amibõl készült. 
Ne gondoljuk, hogy ha grammsúlyát visszaellenõrizzük a hullámkartonlemeznek és azt ha közel azonosnak látjuk visszamérés után, akkor megnyugodhatunk mert az a nagy tévedés lenne. De errõl majd késõbb....

-Másik a kalkuláció avagy az árak születése. "Megsaccolt" árak amiben vagy van, vagy nincs fedezet! Bárki lehet a nyertese. Ezek általában a rendszer hiányából adódnak. "Stratégiai" árak ebben általában soha nincs, vagy nagyon csekély a tartalék. Itt úgy néz ki a vevõ a nyertes. Mint ahogy egy multi bevásárlóközpontjában is csak addig maradunk ebben a státuszban , ameddig az óriás plakáton hirdetett nyolc forintos tojást raktuk csak a kosarunkba. Õk azért dolgoznak "az ügyes marketinggel" és dolgoznak ki stratégiákat mert be akarják csalni a vevõket, de felejtsük el, nincsenek csodák. A nagy népbutítás idõszakát éljük! Ma sok helyen látunk olyan táblákat, hogy 50-60-70-80%-os kedvezmény, egyet fizet kettõt kap, de ami mindent visz nálam, amikor egy kereskedelmi lánc, meghirdeti bõdületes engedménnyel xy termékét, bemennek az emberek és nem lehet kapni, az elfogyott választ kapják. Az akciós tábla nem is értem miért piros, és miért nem sárga. Gyertek h....k! És vannak az árak, ezek kiszámíthatók és tervezhetõk. Nincs évente három árbizonytalanság, hogy számoljuk újra. Ezek amik egy gazdasági modell szerint kalkulálódnak, ezek harmonizálódnak a piaccal, beruházásokkal és a célokkal. Itt mind a két fél nyertes! -azt mondják, bár ezt jó régen hallottam, -ezt nevezzük üzletnek. De ez már a múlt, nem ábrándozunk! Most kapitalizmus van! :)

Engedje meg, hogy ide kapcsoljak egy rövid kis történetet. 

Egy amerikai partner pályáztatta a dobozait és mindenképp beszállítók akartunk lenni. Készítettünk egy ajánlatot amiben igencsak, ahogy szokták volt mondani, levetkõztünk. Be is kerültünk vele a második körbe. Jött az auditálás, mindent rendben találtak. Benn maradtunk a harmadik körben is, ahol már személyesebbre fordult, meghívtak egy beszélgetésre.   Zsolt mutasd meg kalkulációdat! -hangzott el az elõadótól.  Átnézte és a következõket mondta. - Te ezen nem keresel túl sokat, ezért nem érdekel az üzlet. Hatalmasra nõtt a pupillám megszólalni sem tudtam. Nem is kellett folytatta. -Ha betudod bizonyítani, hogy evvel pénzt tudtok keresni, vagy ha nem de megemeled az áraidat akkor dolgozhatunk. Ilyenkor boldognak kell lenni, nagyot ugrani egy helybõl, pezsgõt nyitni. De én csak ott ültem. - Elnézést nem is örülsz? Látta, hogy csak a keresõmotor dolgozik bennem, folytatta.  -Na jó, akkor példával élek. -Ha nem keresel pénzt, és elromlik az géped vagy egy autód akkor nem lesz pénzed, hogy megjavítsd. Az eredményt nem nehéz kiszámolni, nem lesz dobozom, nem tudok gyártani és több száz ember munkáját állítod meg vele. És még körülbelül tíz érvet felsorolt, de mivel rövid kitérõt ígértem, és igazából ez az apropója, az a felismerés, és érettség, hogy......

...........beszállítóként nem hazárdírozunk mások számlájára!





www.hirosdoboz.hu   contact@hirosdoboz.hu   2012 All Rights Reserved